رادیو نی زار

مباحثی پیرامون نژاد و فرهنگ تاریخی سیستان
آشنایی با فرهیختگان و علمای سیستانی

مدیر انجمن: matashfaraz

payamsistani
★★★ نورچشمی ★★★
★★★ نورچشمی ★★★
پست: 94
تاریخ عضویت: شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۰, ۸:۱۱ ب.ظ

رادیو نی زار

پست خوانده نشده توسط payamsistani »

درود بر دوستان



مهرداد مهربان که خوش دارد او را دایی مهرداد صدا بزنیم از پیش کسوتان و پایه گزاران سینمای آزاد ایران است . هنرمند فروتنی که افزون بر سینما دلبسته ی شعر , ترجمه , ویراستاری , طراحی , خوانندگی و نوازندگی نیز هست . او زاده ی کویر است و سال هاست که در فرانسه زندگی می کند اما کویر هم چنان در او قدم می زند و او هم چنان در کویر .

او به حافظ قول داده است که تا شصت سالگی شصت غزل او را با گیتار و نیز بهره گیری از سازهای دیگر بخواند . او تمامی کار های ضبط آهنگ هایش را یک تنه و در خانه ی کوچک و صمیمی اش انجام می دهد و شاید برای ما درس بزرگی باشد که یک تنه و با یک ساز و یک رایانه هم می توان کار های بزرگی را به سامان رساند و هنر آفرینی کرد .

از دایی مهرداد قول گرفته ام که کمی از وقتش را نیز برای ساختن آهنگ های سیستانی بگذارد . راستش با یافتن دایی مهرداد امیدی تازه در من برای دوباره اندیشیدن به موسیقی سیستانی جان گرفته است .

تلاش می کنیم تا هر هفته در " رادیو نی زار " دل به یکی از آهنگ های دایی مهرداد و یا حافظ خوانی هایش بسپاریم و سپس تر ها در رادیو نی زار در کنار ترانه های دایی مهرداد دکلمه ها و ترانه های سیستانی را نیز نشر کنیم .

به زودی ترانه هایی از دایی مهرداد و نیز شعر های سیستانی و بلوچی را از رادیو نی زار خواهید شنید .


پیام سیستانی
تصویر
salam
★★★ نورچشمی ★★★
★★★ نورچشمی ★★★
پست: 125
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۹, ۸:۰۳ ب.ظ
جنسیت: مرد
محل اقامت: زاهدان

Re: رادیو نی زار

پست خوانده نشده توسط salam »

استاد پیام گرامی درود
همانند همیشه ذوق زده شدم و اشک ذوق در چشمانم جاری از دو جهت یکی از خواندن عنوان راه اندازی رادیو نی زار هر چند در فضای مجازی که یاد و خاطرات رادیو زابل را با صدای گرم استاد ابراهیم سرحدی و سایر اساتید خودم برایم زنده کرد و یکبار دیگر صدای موسیقی اصیل سیستانی در گوش هایم طنین اندازشد همان موسیقی اصیل سیستانی که امروزه هرگز از صداوسیما و رادیوهای اینجا پخش نمی شود دیگر به جهت شنیدن صدای گرم دایی مهرداد گرامی با شنیدن غزل امیدوارانه حضرت حافظ بسیار امیدوار شدم و دریافتم که هنوز هستند مردان بزرگی که در کنج تنهایی با کمترین امکانات و دور از این دیار درتلاشند تا فرهنگ و هنر این سرزمین اسطوره ای را زنده نگه دارند و نگذارند به فراموشی سپرده شود درود و سپاس فراوان از شما و از دایی مهرداد مهربان چشم به راه دگرآثار ارزشمند شما و دایی مهرداد گرامی هستم. عبدالسلام بزرگ زاده
آواتار کاربر
4z4
اتاق فکر
اتاق فکر
پست: 263
تاریخ عضویت: شنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۹, ۸:۲۲ ب.ظ

Re: رادیو نی زار

پست خوانده نشده توسط 4z4 »

درود بر پیام عزیز و جناب دایی مهرداد
بی صبرانه منتظر شنیدن نوای دل شما از رادیو نیزار هستم!!
ای خدای بزرگ یاری ام ده وقتی می خواهم درباره ی راه رفتن کسی قضاوت کنم کمی با کفش های او راه بروم!!
دکتر شریعتی
payamsistani
★★★ نورچشمی ★★★
★★★ نورچشمی ★★★
پست: 94
تاریخ عضویت: شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۰, ۸:۱۱ ب.ظ

Re: رادیو نی زار

پست خوانده نشده توسط payamsistani »

درود بر دوستان عزیزم

به زودی رادیو نی زار راه اندازی می شود و اکنون در مرحله ی ساخت است . البته دایی مهرداد عزیز رادیویی را طراحی کرد اما پس از پایان کار متوجه شدیم که سرور انتخابی ما در ایران باز نمی شود و ناچار شدیم در جایی دیگری برنامه ریزی کنیم . با تلاش های دایی مهرداد به زودی راه اندازی می شود .
تصویر
ارسال پست

بازگشت به “ادبیات و فرهنگ سیستان”