[right][justify]همانطور که می دانید بازاریابی اینترنتی به فرایند جذب و حفظ مشتری از طریق اینترنت گفته می شود. در انجام این نوع از بازاریابی باید اهداف را مشخص کرد و سپس یک وب سایت مناسب از جهات مختلف مانند نحوه طراحی و برنامه نویسی مطابق با این اهداف تهیه کرد. تعیین اهداف در انجام بازاریابی اینترنتی بسیار مهم هستند. از جمله مهمترین این اهداف تبدیل بازدیدکننده به خریدار در سایت شماست و یک کاربر زمانی تبدیل به خریدار می شود که به سایت و برند شما اطمینان پیدا کند.[/justify]
[justify]از نگاهی دیگر بازاریابی اینترنتی در ایران که به آن بازاریابی الکترونیکی، بازاریابی آنلاین یا بازاریابی تحت وب گفته می شود، به کسب در آمد، فروش محصولات و ارائه خدمات از طریق اینترنت اطلاق می گردد. بازاریابی اینترنتی حوزه وسیعی می باشد چراکه نه تنها شامل بازاریابی از طریق اینترنت می شود، بلکه شامل کلیه فعالیتها و بازاریابی ها از طریق ایمیل و دیگر ابزار ارتباطی دنیای مجازی است.[/justify]
[justify]اولین مرحله در انجام بازاریابی اینترنتی ایجاد یک وب سایت حرفه ای بر مبنای اهداف از پیش تعیین شده و صد البته سئوو بهینه سازی آن سایت است.[/justify][center][img]http://www.newseo.ir/wp-content/uploads ... "0"%20alt="[تصویر:%20InternetMarketing.jpg]"%20style="border:%20none;%20max-width:%20100%;[/img][/center][justify]مرحله دوم ، افزایش ترافیک وب سایت با بازدید کنندگان مرتبط است که این جا هم یکی از موثرترین راه ها سئو سایت است. در این مرحله دو روش بازاریابی اینترنتی درون گرا و برون گرا مطرح می شوند. در انجام بازاریابی اینترنتی درون گرا سعی بر آن است که بازدید کنندگان وب سایت افزایش یابند اما این کار بدون صرف هزینه و با ارائه اطلاعات مفید و سودمند به کاربران صورت گیرد. بازاریابی برون گرا نیز می تواند ترافیک یک وب سایت را افزایش دهد ولی این کار با صرف هزینه همراه است. روش هایی مانند تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو یا تبلیغات بنری ، تبلیغات در نشریات ، تلویزیون ، حضور در نمایشگاه ها و … که هزینه های زیادی برای جذب بازدید کننده به صاحبان وب سایت ها تحمیل می کند. اما در بازاریابی اینترنتی درون گرا که از سه قسمت اصلی سئو ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی و وبلاگ نویسی در خصوص کسب و کار تشکیل شده است بدون صرف هزینه بازدید کنندگان با وب سایت مورد نظر آشنا می شوند. به عنوان مثال در صورتی که وبلاگ نویسی در خصوص کسب و کار خود می کنید و بازدید کننده ای از طریق موتورهای جستجو به وبلاگ شما راهنمایی می شود شما می توانید درخواست انجام فعالیتی (call-to-action) در وبلاگ خود بگذارید و بازدید کننده را ترغیب به انجام کاری در وب سایت کنید مثلا کسب و کار شما در زمینه صنایع روشنایی است و در این زمینه نیز وبلاگ نویسی می کنید. بازدید کننده در مورد جدید ترین محصولات روشنایی در موتورهای جستجو ، جستجو می کند و شما در وبلاگ خود قبلا در این مورد مطلبی مفید نوشته اید و جدید ترین محصولات را به همراه تصاویر و توضیحات قرار داده اید و بازدید کننده شما را می یابد ، به وبلاگ شما وارد می شود ، مطلب را می خواند و به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا می کند. شما در مکانی در وبلاگ ، بنری به صفحه آشنایی با محصولات جدید قرار می دهید و بازدید کننده را ترغیب می کنید که بر روی این بنر کلیک کند و به صفحه فرود (landing page) برود و با محصولات جدید شما آشنا شود. حال اگر هدف شما تماس تلفنی برای ثبت سفارش باشد و بازدید کننده این کار را انجام دهد و فروشی صورت گیرد شما چرخه فروش را تکمیل و بازدید کننده را به مشتری بالفعل تبدیل کرده اید که این کار مشکلی است که بتوان بازدید کننده را مستقیما به مشتری بالفعل تبدیل کرد که اصطلاحا به آن visitor to customer conversion می گویند. بیشتر بازدید کنندگان ، به راحتی به مشتری بالفعل تبدیل نمی شوند و باید آن ها را کم کم برای این تبدیل آماده نمود. ابتدا باید بازدید کنندگان را ترغیب به تبدیل شدن به مشتری بالقوه کرد که به آن lead generation گفته می شود و سپس مشتری بالقوه را تبدیل به مشتری بالفعل کرد. بنابراین اقداماتی همچون استفاده از بازاریابی ایمیلی و ارسال ایمیل خبرنامه به کاربران ، برای تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل هستند و بدین ترتیب به آماده کردن و متقاعد کردن مشتری بالقوه برای تبدیل شدن به مشتری بالفعل ، lead nurturing می گویند. پس مرحله سوم ، تبدیل بازدید کنندگان به مشتریان بالقوه و بالفعل است.[/justify]
[justify]مرحله چهارم ، اندازه گیری است. در بازاریابی اینترنتی باید نحوه این تبدیل ها را اندازه گیری کرد. به عنوان مثال در صورتی که وبلاگ ۱۰۰۰ بازدید کننده مرتبط که از موتورهای جستجو وارد آن شده اند داشته اما هیچ کدام از این بازدید کنندگان اهداف از پیش تعیین شده ی ما مانند عضویت در خبرنامه ، طرفداری در شبکه های اجتماعی ، تماس تلفنی و … را انجام نداده اند تبدیل ضعیفی صورت گرفته است و باید تدبیری در این مورد اندیشیده شود. ممکن است مجبور شویم جانمایی المان ها در صفحات ، طراحی و موارد دیگر را تغییر دهیم تا بتوانیم میزان این تبدیل را افزایش دهیم.[/justify]
[justify]مرحله پنجم در انجام بازاریابی اینترنتی حفظ مشتری و تلاش برای ترغیب وی برای خرید مجدد است. مشتری که یکبار از سایت خریدی انجام داده است احتمال خرید مجدد آن از مشتری جدید به مراتب بیشتر است. انجام بازاریابی ایمیلی ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی و … می تواند مشتریانی که یکبار از سایت خرید کرده اند را مجددا برای خرید از آن تشویق کند.[/justify][center][img]http://www.newseo.ir/wp-content/uploads ... "0"%20alt="[تصویر:%20Internet-Marketing-2016.jpg]"%20style="border:%20none;%20max-width:%20100%;[/img][/center][justify]از مزایای بازاریابی اینترنتی می توان به در دسترس بودن اطلاعات وسیع و نامحدود اشاره نمود، کاربران با اتصال به اینترنت و جستجوی کالای مورد نظرشان به راحتی قادرند در هر ساعتی از شبانه روز اطلاعات کاملی راجع به آن کالا دریافت نمایند و در صورت تمایل نسبت به خرید آن اقدام کنند. به علاوه فروش آنلاین برای مالکین شرکت ها به علت عدم نیاز به نیروی کاری، مقرون به صرفه تر نیز می باشد. به طور کلی با استفاده از بازاریابی اینترنتی می توان بازار محدود و محلی را به بازاری گسترده و جهانی تبدیل نمود.[/justify]
[justify]محدودیت های بازاریابی اینترنتی هم برای مشتریان و هم برای فروشندگان مشکلاتی بوجود می آورد. پایین بودن سرعت اینترنت مخصوصا در ایران می تواند مسبب مشکلات بسیاری شود، اگر حجم اطلاعات و تعداد صفحات وب سایت شرکتی بیش از اندازه زیاد باشد، کاربران برای دریافت و دانلود اطلاعات مورد نظر خود به کوشش فراوان نیاز خواهند داشت پس همواره سعی کنید سایت و بانک اطلاعاتی خود را سبک طراحی کنید تا با هر سرعت اینترنتی به راحتی لود شوند.[/justify][justify]ار زرفی بازاریابی اینترنتی به خریداران امکان لمس، بو کردن، چشیدن و به طور کلی دیدن کالا از نزدیک را قبل از خرید، نمی دهد. برخی از فروشندگان عرصه تجارت الکترونیک، برای هر چه کم رنگ تر جلوه دادن این قبیل مشکلات و جلب اطمینان مشتریان، سیاست های مختلفی را به کار می گیرند و تحت شرایطی امکان بازپس فرستادن کالا را در اختیار خریداران آنلاین قرار می دهند.لذا آموزش سئو و یادگیری آن در این برهه از زمان ضروری به نظر می رسد.[/justify]
[justify]منبع: نیوسئو[/justify][/right]
بازاریابی اینترنتی چیست
مباحث تخصصی در رابطه با شبکه و گوشی های تلفن همراه
نرم افزار و سخت افزار گوشی های تلفن همراه
نرم افزار و سخت افزار گوشی های تلفن همراه
مدیر انجمن: qasem20101
بازگشت به “انجمن تخصصی موبایل”
پرش به
- خانه ی فرهنگ و هنر سیستان و بلوچستان
- ↲ خانه ی فرهنگ و هنر سیستان و بلوچستان
- ↲ انجمن ادبی پیام سیستانی شاعر، نویسنده و روزنامه نگار
- ↲ انجمن ادبی مهرداد مهربان فیلم ساز، نویسنده، مترجم، خواننده و اهنگ ساز
- ↲ انجمن ادبی غلامرضا عمرانی شاعر، نویسنده و پژوهش گر
- ↲ انجمن ادبی ابراهیم سرحدی شاعر و پژوهش گر
- ↲ انجمن ادبی محمودرضا آرمین شاعروپژوهش گرومسئول انجمن فرخی سیستانی
- ↲ انجمن ادبی دکترعبدالحسین فرزاد شاعر، مترجم و داستان نویس
- ↲ انجمن سیروس خمک ، عکاس
- ↲ انجمن ادبی امين الله سرابندی داستان نویس ، شاعر و پژوهش گر
- ↲ انجمن ادبی ابراهیم شیخ ویسی شاعر و نویسنده
- ↲ انجمن ادبی جواد شهنازی شاعر و پژوهش گر
- ↲ انجمن ادبی دکترمسعود میری شاعر، نویسنده وپژوهش گر
- ↲ انجمن ادبی غلام پیری شاعر
- ↲ انجمن ادبی محمدامین دهواری شاعر
- ↲ انجمن ادبی فاطمه سیستانی شاعر
- ↲ انجمن لیکو: منصور مومنی
- ↲ انجمن ادبی بهزاد محمدی
- ↲ انجمن ادبی راضيه حسينی طباطبايی شاعر
- ↲ انجمن ادبی ماشاالله خلیلی شاعر
- ↲ انجمن ادبی معصومه آتش فرازشاعر، گوینده و روزنامه نگار
- ↲ انجمن محمد شاهی پودینه ، عکاس
- ↲ انجمن ادبی سعید حاج حسینی شاعر
- ↲ انجمن ادبی داوود صیاد شاعر و خوشنویس
- ↲ انجمن ادبی حامد صوفی پژوهش گر و شاعر
- ↲ انجمن ادبی سارا سالاری نقاش، طراح لباس سیستانی، شاعر و پژوهشگر
- ↲ انجمن ادبی عبدالسلام بزرگ زاده شاعر و پژوهش گر
- ↲ انجمن ادبی عبدالرحمن حواشی شاعر
- ↲ انجمن ادبی پریا جهان تیغ شاعر،نویسنده، نمایشنامه نویس، دوبلور و مجری هنری
- ↲ انجمن ادبی ناصر نخزری داستان نویس
- ↲ انجمن ادبی غزاله حسین زاد بزی
- ↲ انجمن ادبی علی شهریاری شاعر
- ↲ انجمن ادبی عبدالحمید خدایاری شاعر، نویسنده و پژوهشگر
- ↲ انجمن پرند سرحدی نقاش و گوینده
- ↲ انجمن عادل آبیلی ، خواننده
- ↲ انجمن محسن پیری ، خواننده
- ↲ انجمن احسان سلیمانی مقدم ، خواننده
- ↲ انجمن حمیدرضا آیتی (آهنگری) محقق، آهنگساز، شاعر و نوازنده ی سنتور
- استان سیستان وبلوچستان - سرزمین دریا و کویر
- ↲ آشنایی با استان سیستان و بلوچستان
- ↲ اخبار استان سیستان و بلوچستان
- ↲ سفرنامه های سیستان و بلوچستان
- ↲ جاذبه های توریستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان
- ↲ محیط زیست استان سیستان و بلوچستان
- ↲ بانوان استان سیستان و بلوچستان
- ↲ صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان
- اندیشه سرای سرزمین دریا و کویر
- ↲ اتاق فکر
- ↲ ایده سرای دانشجویان
- ↲ مباحث ویژه
- سیستان - سرزمین تاریخ ، فرهنگ و تمدن
- ↲ شهر سوخته سیستان
- ↲ ادبیات و فرهنگ سیستان
- ↲ نسب شناسی اقوام سیستانی
- بلوچستان - سرزمین دیرینه ها و فرهنگ بکر و زرین
- ↲ ادبیات و فرهنگ بلوچستان و بلوچ
- ↲ تاریخچه و پیشینه ی باستانی بلوچستان
- ↲ نسب شناسی اقوام بلوچ
- آوا و نمای سیستان وبلوچستان - MultiMedia
- ↲ آوا و نمای سیستان
- ↲ عکس سیستان
- ↲ موسیقی سیستان
- ↲ فیلم سیستان
- ↲ آوا و نمای بلوچستان
- ↲ عکس بلوچستان
- ↲ موسیقی بلوچستان
- ↲ فیلم بلوچستان
- کتابخانه ی سرزمین دریا و کویر
- ↲ کتابخانه ی تخصصی سیستان و بلوچستان
- ↲ معرفی کتاب های خواندنی
- تفریح و سرگرمی در سرزمین دریا و کویر
- ↲ تفریح و سرگرمی در سرزمین دریا و کویر
- موبایل ، کامپیوتر، نرم افزار و سخت افزار
- ↲ انجمن تخصصی موبایل
- راهنمای استفاده از تالار
- ↲ راهنمای استفاده از امکانات تالار