بخشش شهر سوخته!!!

شهر سوخته یکی از شهرهای صنعتی اواخر هزاره چهارم پیش از میلاد
درجنوب شرقی ایران
sistankadeh
ادبیات و فرهنگ سیستان
ادبیات و فرهنگ سیستان
پست: 245
تاریخ عضویت: شنبه ۸ خرداد ۱۳۸۹, ۱:۴۸ ب.ظ
جنسیت: مرد
محل اقامت: زابل
تماس:

بخشش شهر سوخته!!!

پست خوانده نشده توسط sistankadeh »

به اين وبلاگ و پست ها سري بزنيد
ولي مطالبش رو ميزارم اينجا
http://irvani.com/weblog/?p=409

بگذریم که اقای توسلی در دفتر مجمع تشخیص چه ها گفت از امام و ما چه میکنیم …. این روز ها این قدر مطلب به ذهنم میآید که دیگر مایل نیستم در این جا بنویسم … زاهدان و زابل بودم … از دانشگاه زابل دیدن کردم . دوستی از خاطرات بودن دکتر دهمرده در دانشگاه میگفت و اینکه در زمان کاری او همه همکاران ساعت ۶ به سر کار می آمدند . و روز شنبه برای دیدن یک همکار تا ساعت ۹ منتظر شدم و خبری از ایشان نشد . شهر سوخته را دیدم . با آن همه کمبود امکانات . کمبود وسایل نگهدارنده اجناس قدیمی و قیمتی … پارچه های بافته شده بسیار زیبا … که از ۴۸۰۰ سال پیش به یادگار مانده بود و همه حبرت میکردند که این همه بافت های زیبا در ان سالها چگونه بوجود آمده است . جواهراتش . جسد ها . کاسه ها . سفال هایی با طرح های انیمیشن دار . بگذریم از ان همه جواهر ات زینتی زنان که چه ساده نگهداری میشد … و چه سفالهایی که با بی اهمیتی بسیار از کنارش رد میشدند و میگفتند این قدر زیاد است که اگر بشکند اشکالی ندارد … بگذریم از گل نوشته هایی که یک محقق خارجی از حرص اینکه نمیتواند آن ها را بخواند . و اینکه یک ملت چطور میتواند از ان سالهای پیش تمدن داشته باشد .. تمام این گل نوشته ها را خرد میکند و همه را میشکند و کسی نیست که این ها را بررسی کند . بگذریم از ان اینکه چشم مصنوعی شهر سوخته را محقق خودمان پیدا میکند و بعد به نام یک محقق ایتالیایی ثبت میشود .بگذریم که مجله تایم در لندن چه سرو صدایی از این چشم مصنوعی راه میاندازد و خیلی از دانشجویان رشته باستان شناسی شهر زابل حتی شهر سوخته را ندیده بودند…. بگذریم که هر ترم دانشگاه چیزی در حدود ۷۰ دانشجو باستان شناسی و معماری تربیت میکند و از این بگذریم که شهر سوخته نمیتواند نیروهای تخصصی را جذب کند . بگذریم که در شهر سوخته چیزی در حدود ۳۰۰ سال کار تحقیقاتی باید انجام شود و چقدر کمبود نیرو دارند. بگذریم که یکی از مسئوللان محترم میراث لطف کردند و یکی از مهر های قدیمی شهر سوخته را به یکی از خارجی ها ” همین جوری ” بخشیدند … و گفتند گناه دارد بگذار یادگاری ببرد …!!!!بگذریم که روی بناهای قدیمی ان میخواهند فرم های اهنی مسخره تر را نصب کنند که مثلا در مقابل عوامل جوی پایدار باشد . اما تمام آن میراث را در اینده خراب خواهد کرد … بگذریم که هنوز مدیران و معاونان دکتر دهمرده ارزو دارند که دکتر چند روزی مریض شود و یا ….. تا کمی این ها استراحت کنند و مدیریت به سبک کنونی داشته باشند . بگذریم که دکتر در خاطرات یکی از دوستانش چه گریه ها که برای دانشگاه و محیط سیستان و بلوچستان کرد . بگذریم که دکتر چقدر تلاش کرد که یک سد از کنار میراث زابل رد نشود و چقدر با مسئولین و مدیران بحث و جدل میکند که ما نمی توانیم تاریخ را از امریکا بخریم . آخر میدانی ان ها درک قیمتی بودن یک چیز را نمیکنند . بگذریم …
من بسیار ناراحتم … بسیار …..
وجدان هم چیز خوبیست ….
مرد عمل کو ؟ من هستم ؟
میدانی دیگر حتی حوصله تو را نیز ندارم … حتی حوصله تو …
اگر غلط تایپی داشت … به بزرگی خودتان اصلاح نمایید و ببخشید مرا .
_______________
من هم ميگذرم چون خيلي سخن ها براي گفتن هست كه ديگر اگر هم بگويي كسي توجهي نمي كند.
موفق و مانا باشيد
آواتار کاربر
Admin
سفرنامه های سیستان و بلوچستان
سفرنامه های سیستان و بلوچستان
پست: 856
تاریخ عضویت: شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۶, ۶:۵۱ ق.ظ
جنسیت: مرد
معرفی بیشتر: من نه سیستانیم و نه بلوچستانی ، من سیستانی و بلوچستانیم.
ما کاربران سرزمین دریا و کویر(فارس و بلوچ و شیعه و سنی و ... )فارغ از نژاد ومذهب ، تنها به رشد سرزمینمان می اندیشیم.ما تصمیم گرفته ایم پایگاه اطلاعات تخصصی سیستان و بلوچستان را بسازیم و در این راستا دست همه ی دوستان جدید را برای همکاری به گرمی می فشاریم.مهر ، محبت ، دانش و تخصص خود را از سرزمینمان دریغ نکنیم.
محل اقامت: همه جای استان سیستان و بلوچستان
تماس:

Re: بخشش شهر سوخته!!!

پست خوانده نشده توسط Admin »

چه سفالهایی که با بی اهمیتی بسیار از کنارش رد میشدند و میگفتند این قدر زیاد است که اگر بشکند اشکالی ندارد … بگذریم از گل نوشته هایی که یک محقق خارجی از حرص اینکه نمیتواند آن ها را بخواند . و اینکه یک ملت چطور میتواند از ان سالهای پیش تمدن داشته باشد .. تمام این گل نوشته ها را خرد میکند و همه را میشکند و کسی نیست که این ها را بررسی کند . بگذریم از ان اینکه چشم مصنوعی شهر سوخته را محقق خودمان پیدا میکند و بعد به نام یک محقق ایتالیایی ثبت میشود .بگذریم که مجله تایم در لندن چه سرو صدایی از این چشم مصنوعی راه میاندازد و خیلی از دانشجویان رشته باستان شناسی شهر زابل حتی شهر سوخته را ندیده بودند….

واقعا مایه ی تاسفه :cry:
((موج ها را کسی به صف کرده ست
موج ها ياغيان دريايند
باز دريا دوباره کف کرده ست))
سه کایی از پیام سیستانی
اگه لاگین هستی کلیک کردن بر روی دکمه ی "ارسال تقدیر" (همین زیر) هیچ کاری نداره ;) زودباش کلیک کن دیگه ... :D
آواتار کاربر
aminnoura
ادبیات و فرهنگ سیستان
ادبیات و فرهنگ سیستان
پست: 752
تاریخ عضویت: جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۷, ۱:۵۷ ب.ظ
محل اقامت: سیستان
تماس:

Re: بخشش شهر سوخته!!!

پست خوانده نشده توسط aminnoura »

تاریخ پست:
دوشنبه, اسفند ۶م, ۱۳۸۶
متاسفانه تا جائی که فهمیدم خانم ایروانی زابل رو ترک کردن.
امين نورا به عادت ، عادت کرده است وگرنه آن را ترک مي کرد.
امین نورا دات نت
امین نورا دات کام
.....
ارسال پست

بازگشت به “شهر سوخته سیستان”