نخستين مركز نگهداري تمساح مردابي(گاندو)سیستان و بلوچستان

اخبار استان سیستان و بلوچستان به روایت شما
خبرهایی که از دیدن آن خشنود شدید یا متاسف ، دراینجا بیان کنید
ذکر منبع باعث احترام به حقوق دیگرن است
آواتار کاربر
Admin
سفرنامه های سیستان و بلوچستان
سفرنامه های سیستان و بلوچستان
پست: 856
تاریخ عضویت: شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۶, ۶:۵۱ ق.ظ
جنسیت: مرد
معرفی بیشتر: من نه سیستانیم و نه بلوچستانی ، من سیستانی و بلوچستانیم.
ما کاربران سرزمین دریا و کویر(فارس و بلوچ و شیعه و سنی و ... )فارغ از نژاد ومذهب ، تنها به رشد سرزمینمان می اندیشیم.ما تصمیم گرفته ایم پایگاه اطلاعات تخصصی سیستان و بلوچستان را بسازیم و در این راستا دست همه ی دوستان جدید را برای همکاری به گرمی می فشاریم.مهر ، محبت ، دانش و تخصص خود را از سرزمینمان دریغ نکنیم.
محل اقامت: همه جای استان سیستان و بلوچستان
تماس:

نخستين مركز نگهداري تمساح مردابي(گاندو)سیستان و بلوچستان

پست خوانده نشده توسط Admin »

تصویر

سرپرست سازمان حفاظت محيط زيست سيستان ‌و بلوچستان گفت: نخستين مركز نگهداري و حفاظت از تمساح مردابي (گاندو) در سيستان و بلوچستان افتتاح مي‌شود.
خسرو افسري امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: حفاظت از جمعيت زيست‌مندان و حفظ زيستگاه‌هاي طبيعي و آگاهي آحاد مردم، يكي از گام‌هاي اصلي حفظ تنوع زيستي است.
وي در زمينه احداث و افتتاح نخستين مركز تحقيقات تمساح در منطقه چابهار افزود: بخشي از مناطق جنوبي سيستان و بلوچستان ‌به ويژه امتداد رودخانه سرباز يكي از مهم‌ترين زيستگاه‌هاي گونه تمساح مردابي محسوب مي‌شود.
سرپرست سازمان حفاظت محيط زيست سيستان ‌و بلوچستان بيان داشت: منطقه پراكنش اين گونه در كشور تنها محدود به استان سيستان و بلوچستان است.
افسري ادامه داد: با توجه به شرايط جغرافيايي و اقليمي اين استان، اين گونه زيست‌مند همواره در معرض تأثيرات عوامل طبيعي و غير‌طبيعي قرار دارد.
وي خاطرنشان كرد: حمايت و حفاظت از گونه‌هاي منحصر به فرد، حساس و كليدي از جمله مهم‌ترين اقدامات براي حفظ ساز و كارهاي زيست بوم در محيط‌هاي طبيعي است.
سرپرست سازمان حفاظت محيط زيست سيستان ‌و بلوچستان اضافه كرد: از جمله مهم‌ترين اين عوامل مي‌توان به تأثير جوامع محلي و پديده‌هاي طبيعي از قبيل سيل و خشكسالي اشاره كرد كه در اين استان به دليل اعتقادات بومي، هيچ‌گونه آسيبي از طرف جوامع محلي متوجه جمعيت اين گونه نيست.
افسري اظهار داشت: اما هر ساله در مقاطعي از سال در اثر سيلاب‌هاي مخرب و خشكسالي‌هاي ادواري، تعدادي از جمعيت نوزادان و بالغان اين گونه از زيستگاه‌هاي اصلي به محل‌هاي ديگر جابه‌جا مي‌شوند و ‌بخشي از اين جمعيت از بين مي‌رود.
وي تصريح كرد: اداره كل حفاظت محيط زيست سيستان و بلوچستان به منظور آشنايي و آگاهي هر چه بيشتر آحاد مردم با اين گونه و وجود محلي براي نگهداري تمساح‌هاي جابه‌جا ‌و زنده‌گيري شده و نيز ايجاد مكاني براي شبيه‌سازي زيستگاه‌ اين گونه، اقدام به احداث مركز تحقيقات تمساح در منطقه ريكوكش واقع در جاده چابهار ـ ايرانشهر كرده است كه در ايام نوروز براي بازديد مسافران افتتاح مي‌شود.
((موج ها را کسی به صف کرده ست
موج ها ياغيان دريايند
باز دريا دوباره کف کرده ست))
سه کایی از پیام سیستانی
اگه لاگین هستی کلیک کردن بر روی دکمه ی "ارسال تقدیر" (همین زیر) هیچ کاری نداره ;) زودباش کلیک کن دیگه ... :D

بازگشت به “اخبار استان سیستان و بلوچستان”