بیوگرافی شاعر معاصر محمدامین دهواری نژاد

محمدامین دهواری از شاعران خوش ذوق سیستان و بلوچستان است.
ایشان به دو زبان فارسی و بلوچی شعر می سرایند.

مدیر انجمن: dehvary

آواتار کاربر
Admin
سفرنامه های سیستان و بلوچستان
سفرنامه های سیستان و بلوچستان
پست: 856
تاریخ عضویت: شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۶, ۶:۵۱ ق.ظ
جنسیت: مرد
معرفی بیشتر: من نه سیستانیم و نه بلوچستانی ، من سیستانی و بلوچستانیم.
ما کاربران سرزمین دریا و کویر(فارس و بلوچ و شیعه و سنی و ... )فارغ از نژاد ومذهب ، تنها به رشد سرزمینمان می اندیشیم.ما تصمیم گرفته ایم پایگاه اطلاعات تخصصی سیستان و بلوچستان را بسازیم و در این راستا دست همه ی دوستان جدید را برای همکاری به گرمی می فشاریم.مهر ، محبت ، دانش و تخصص خود را از سرزمینمان دریغ نکنیم.
محل اقامت: همه جای استان سیستان و بلوچستان
تماس:

بیوگرافی شاعر معاصر محمدامین دهواری نژاد

پست خوانده نشده توسط Admin »

بانام و یاد حق

محمدامین دهواری نژاد در شهریور ماه سال 1344 در خانواده ای مذهبی در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان سراوان بنام هیتک قدیم و زیارت فعلی دیده بدنیا گشود.
از دوران کودکی علاقه وافری به قرآن و مسائل عبادی مانند نماز و روزه داشتند تا جایی که قبل از رفتن به مدرسه کتابهای نظیر سی پاره قرآن ،مالااعبد(به دو صورت نثر و نظم) و تا حدودی از قرآن را نزد ملای روستا حاج ملا نورمحمد (رح) فرا گرفته بود.

دوران تحصیل
ایشان همانگونه که در یکی از اشعارش بنام زندگینامه بیان کرده، مقطع ابتدائی را در روستای هیتک و مقطع راهنمائی را در مدرسه ی راهنمائی محمدی و مقطع متوسطه را در شهر سراوان به پایان می برد.
بعد از اخذ مدرک دیپلم بنا به دلایلی از شرکت در کنکور آن سال باز می ماند و سال بعد بر حسب اتفاق با تشویق یکی از دوستانش به دفتر پست سراوان رفته دفترچه کنکور دریافت می کند.
طبق گفته خودشان ایشان بدون برنامه ریزی و مطالعه در دو مرحله از کنکور سال 63 (تست و تشریحی) شرکت نموده و موفق به کسب نمره قبولی میشود و در رشته کامپیوتر (نرم افزار) در دانشکده شماره 2 تهران (شهید شمسی پور ) واقع در میدان ونک تهران مشغول به تحصیل میشود.

خدمت سربازی
پس از فارغ التحصیلی دوران مقدس سربازی را در مرکز کامپیوتر لجستیکی نیروی هوایی تهران و ادامه آنرا در نیروی هوایی چابهار به پایان برده و ...
جهت مطالعه ادامه لطفا شعر زندگینامه ایشان را دنبال نمائید ...

شعر مقدماتی

برخلاف برخی از شعرا که ادعا می کنند از زمان کودکی شعر می گفتند، ایشان اظهار می دارند که ابتدای انقلاب و زمان جنگ سروده های انقلابی را که در خیابانها و مدارس پخش می شد، ویراش می کرده و گاها اشعاری شکسته بسته نیز زمزمه می نمود. در زمان دانشجویی و مخصوصا دوران سربازی اشعاری را در دوری از زادگاه ، خویشان و اشعار مختص مقطع جوانی می سروده است.

شعر حرفه ای
ایشان اظهار می دارند که پس از پایان سربازی و درگیر شدن با مشکلات زندگی مدتی از شعر گفتن دست کشیده و پس از یک مقطع طولانی مجددا زمانی که در اصفهان بسر می بردند، دست به قلم برده و تقریبا از آن زمان بطور حرفه ای دست بکار میشوند.

دیوان شعر
تا این تاریخ حدودا 1300 بیت شعر در سبکهای مختلف از جمله غزل، قصیده، دوبیتی، ترجیح بند، ترکیب بند و غالبا مثنوی از سروده های ایشان در دست هست.


گردآورنده : بهمن ناروئی

26/11/1388
((موج ها را کسی به صف کرده ست
موج ها ياغيان دريايند
باز دريا دوباره کف کرده ست))
سه کایی از پیام سیستانی
اگه لاگین هستی کلیک کردن بر روی دکمه ی "ارسال تقدیر" (همین زیر) هیچ کاری نداره ;) زودباش کلیک کن دیگه ... :D

بازگشت به “انجمن ادبی محمدامین دهواری شاعر”