گزارشی از عملکرد غرفه نیمروز در نمایشگاه گرگان

مباحثی پیرامون موضوعات ویژه استان
سوالات بنیادی خود را اینجا مطرح کنید.
به عقاید هم احترام بگذاریم.

مدیر انجمن: Admin

fatemi
نماینده سرزمین دریا و کویر
نماینده سرزمین دریا و کویر
پست: 65
تاریخ عضویت: جمعه ۵ آذر ۱۳۸۹, ۱۲:۲۶ ق.ظ

گزارشی از عملکرد غرفه نیمروز در نمایشگاه گرگان

پست خوانده نشده توسط fatemi »

بنیاد نیمروز 4 روز پیش از شروع نمایشگاه و پس از مطلع شدن از برگزاری این نمایشگاه با صرف انرزی فراوان خود را آماده حضور پر قدرت در آن کرد.
بنیاد نیمروز با رایزنی هایی که با رئیس میراث فرهنگی گلستان انجام داد مجوز حضور در نمایشگاه را به صورت سیاه چادر عشایری سیستان دریافت نمود.
اما متاسفانه به سبب عدم یافتن چادر عشایری سیستان در استان گلستان این غرفه در یک داربست فلزی محصور در پلاستیک های ضد آب برپا شد.
از روز قبل افتتاح نمایشگاه اعضای بنیاد با تلاش بی دریغ انرژی و وقت خود را صرف تزئین و فراهم نمودن اقلام مورد نیاز در غرفه نمودند.
گروه آشپزی آماده کار شده بود، گروه صنعت دستی خلک بافی، گروه فرهنگی، گروه روابط عمومی، گروه موسیقی و گروه فیلم برداری بنیاد نیمروز کاملا آماده بودند و تقریبا تمامی ابزار مورد نیاز برای کارگروههای مختلف غرفه آماده شده بود.
کارگروه آشپزی به پختن کلوچه خرمایی، چلبک و قتلمه برای پذیرایی از میهمانان ویژه و فروش مازاد این غذاها به مردم مشغول بود.
کارگروه فرهنگی به آماده سازی شماره های 1 و 2 نشریه نیمروز و بروشورهای مربوط به فرهنگ سیستان مشغول بود.
کارگروه روابط عمومی نیز پیگیر چاپ بنرها ، دست نوشته ها و بروشورهای مربوط به معرفی بنیاد نیمروز بودند.
لوازم کار کارگروه صنعت خلک بافی نیز تماما مهیا شده بود اما اعضای این گروه از روز دوم نمایشگاه شروع به کار قدرتمندی نمودند.
کارگروه موسیقی نیز با تمرینات فراوان خود را برای نمایش موسیقی و رقص زیبای سیستان آماده نموده بودند.
کار تزئین غرفه نیز با استفاده از سلیقه زیبای سیستانی توسط خانم ها به خوبی انجام شد.
عده ای مامور فیلم برداری و عکاسی از عملکرد غرفه و اعضای آن در طول نمایشگاه بودند.
تا ساعتی قبل از آغاز افتتاحیه نمایشگاه تقریبا تمام کارگروه ها با وجود کارشکنی ها و مشکلاتی که بر سر راه داشتند آماده ی استقبال از میهمانان خارجی و هم استانی خود بودند.
نمایشگاه افتتاح شد و مسئولین کشوری و استانی جهت بازدید غرفه ها در نمایشگاه چقل میخوردند. در بازدید از غرفه بنیاد نیمروز علاوه بر اهدای بروشورها ، نشریه نیمروز و هدیه ویژه بنیاد نیمروز به وسیله غذاهای لذیذ سیستانی نیز پذیرایی میشدند.
روز اول نمایشگاه با هوای بارانی همراه شد.
در حالی که این غرفه با تمام نیرو و امکانات جهت شروع کار آماده شد با بارش باران غافلگیر شد. سقف از نایلونهای ضد آب پوشیده شده بود اما راهی برای جلوگیری از ریزش آب بر وسایل روی میزها و بعضا بر سر بازدید کنندگان وجود نداشت. با هر بار ریزش آب از سقف دل در سینه تک تک اعضای غرفه به لرزه می افتاد.
روز دوم نمایشگاه با هوایی دل انگیز آغاز شد و خبری از استرس بارندگی نبود. مطابق شب قبل رقص و موسیقی سیستان اجرا شد.
کارگروه موسیقی ترتب اجرای مراسم سرتراشک سیستانی که در عروسی های سیستان اجرا می شود را اتخاذ نمود این مراسم همانطور که در عکسهای ارسالهای مرتبط با غرفه بنیاد نیمروز نمایان است با استقبال وسیع مردم روبرو شد علاوه بر آن گروهی مستند ساز از صداو سیما نیز فیلم برداری این مراسم را جهت پخش در تلوزیون انجام داد(که مدتی بعد در تلوزیون پخش شد)
روز سوم نیز همانند دو روز فبل همه گروهها به فعالیت خالصانه خود ادامه دادند و گروه فرهنگی بنیاد که ارائه کارت ویزیت بنیاد را در دستور کار خود داشت آن را اجرایی نمود همچنین به همت دوستان مقیم سیستان موفق شدند حدود 25 جلد کتاب سیستانی را در روز سوم در معرض نمایش بازدید کنندگان قرار دهد.همچنین گروه روابط عمومی با چاپ بنرهای زیبایی با معرفی نام غرفه و خوش آمد گویی به زبان سیستانی و سخنی از آیت الله خامنه ای منظره ی زیبایی به غرفه میدهد.
گروه موسیقی نیز پا به پای سایر گروهها برنامه هایی نو را در فعالیت خود گنجاند. این گروه به اجرای مراسم حنا بندان عروسی سیستانی و مشاعره(سیتک) موزیکال سیستانی پرداخت و مانند دیگر برنامه های بنیاد نیمروز مخاطبان زیادی را جلب نمود.
روز چهارم برنامه های غرفه به ثبات خاصی رسیده بود و همه گروهها طبق برنامه منظم و با تدبیر مدیر غرفه با قدرت نمایشگاه را به پایان رساند. گروه آشپزی غذاهای سیستانی طبخ میکرد گروه روابط عمومی و فرهنگی به پرسش و پاسخ با بازدید کنندگان می پرداختند گروه خلک بافی به بافت خلک و پذیرش سفارشات ادامه میداد گروه موسیقی نیز مثل قبل به اجرای زیبایشان را انجام دادند.
البته شرح این 4 روز بسیار سنگین تر از چیزی ست که در این نوشته آمده است.
هر کسی کو دور ماند از اصل خویش/باز جوید روزگار وصل خویش
آواتار کاربر
Admin
سفرنامه های سیستان و بلوچستان
سفرنامه های سیستان و بلوچستان
پست: 856
تاریخ عضویت: شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۶, ۶:۵۱ ق.ظ
جنسیت: مرد
معرفی بیشتر: من نه سیستانیم و نه بلوچستانی ، من سیستانی و بلوچستانیم.
ما کاربران سرزمین دریا و کویر(فارس و بلوچ و شیعه و سنی و ... )فارغ از نژاد ومذهب ، تنها به رشد سرزمینمان می اندیشیم.ما تصمیم گرفته ایم پایگاه اطلاعات تخصصی سیستان و بلوچستان را بسازیم و در این راستا دست همه ی دوستان جدید را برای همکاری به گرمی می فشاریم.مهر ، محبت ، دانش و تخصص خود را از سرزمینمان دریغ نکنیم.
محل اقامت: همه جای استان سیستان و بلوچستان
تماس:

Re: گزارشی از عملکرد غرفه نیمروز در نمایشگاه گرگان

پست خوانده نشده توسط Admin »

بسیار عالیست.
مرحبا بر همت و تلاش شما دوستان :)
((موج ها را کسی به صف کرده ست
موج ها ياغيان دريايند
باز دريا دوباره کف کرده ست))
سه کایی از پیام سیستانی
اگه لاگین هستی کلیک کردن بر روی دکمه ی "ارسال تقدیر" (همین زیر) هیچ کاری نداره ;) زودباش کلیک کن دیگه ... :D
ارسال پست

بازگشت به “مباحث ویژه”