نشریه نیمروز

اخبار استان سیستان و بلوچستان به روایت شما
خبرهایی که از دیدن آن خشنود شدید یا متاسف ، دراینجا بیان کنید
ذکر منبع باعث احترام به حقوق دیگرن است
fatemi
نماینده سرزمین دریا و کویر
نماینده سرزمین دریا و کویر
پست: 65
تاریخ عضویت: جمعه ۵ آذر ۱۳۸۹, ۱۲:۲۶ ق.ظ

نشریه نیمروز

پست خوانده نشده توسط fatemi »

با درود فراوان
کانون نو پای سیستانیان در اولین قدم و به عنوان نخستین فعالیت خود اقدام به چاپ نشریه نیمروز که آن را نوعی زبان برای معرفی و شناساندن و همچنین گزارش کار کانون میداند کرده است.
این نشریه به صورت گاهنامه منتشر میشود و دارای مجوز چاپ کشوری میباشد.
از همه کسانی که مطالب یا ایده هایی برای ارائه و یا چاپ دارند جهت همکاری دعوت بعمل می آورد.
لینک دانلود شماره اول نشریه:
dl.sistaniha.net/sistani/pdf/nimruoz_one.rar
هر کسی کو دور ماند از اصل خویش/باز جوید روزگار وصل خویش
آواتار کاربر
sanchooli
★★★ نورچشمی ★★★
★★★ نورچشمی ★★★
پست: 34
تاریخ عضویت: دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۰, ۱۰:۱۲ ق.ظ
محل اقامت: سرخس

Re: نشریه نیمروز

پست خوانده نشده توسط sanchooli »

از همشهریان سیستانی در استان گلستان بابت این همت شان برای تهیه و انتشار نشریه نیمروز سپاسگزارم. من این نشریه را مطالعه کردم و به جز افتخارات سیستان چیزی دیگر ندیدم. از جناب آذری، نیمروز عزیز، سوشیانت و ... عزیز سپاسگزارم.
بیائید رستمانه، سیستان را آباد کنیم.
نيمروز
*** در حال رشد ***
*** در حال رشد ***
پست: 8
تاریخ عضویت: شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۰, ۱۰:۰۶ ب.ظ

Re: نشریه نیمروز

پست خوانده نشده توسط نيمروز »

انشالله تا چند روز آينده چاپ سوم هم انجام ميشه و ما همچنان منتظر دوستان جهت همكاري و ياري كانون سيستانيان هستيم.
آواتار کاربر
Goche Sisto
★★★ نورچشمی ★★★
★★★ نورچشمی ★★★
پست: 120
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۷, ۳:۰۴ ب.ظ
محل اقامت: Tehran / Sisatn
تماس:

Re: نشریه نیمروز

پست خوانده نشده توسط Goche Sisto »

درود بر دوستان پر تلاش مان در شمال کشور؛

دو شماره از نشریه نیمروز را مطالعه کردم و نکاتی به ذهن ام آمد که لازم دانستم در اینجا مطرح کنم :


- نشریه در هر دو شماره اش تا حدودی بیش از اندازه حال و هوای ناسیونالیسم به خود گرفته است؛ حرکت هیئت تحریریه این نشریه در بازشناسائی افتخارات سیستان ستودنی است اما از آنجائی که این نشریه در بعد کلان کشور توزیع می یابد برخی از مطالب اش برای دیگر هموطنان مان قدری رنگ و بوی قوم پرستی به خود می گیرد . باید در منش کلی نشریه سیستان را نه چیزی بالاتر از دیگر اقوام مان و نه چیزی پائین تر از آنها بدانیم؛ می توانیم در ضمن معرفی سیستان و فرهنگ ناب اش، گوشه هائی از پیوند های فرهنگی و تاریخی اش را با دیگر اقوام کشور مان نیز بر نمایانیم .


- آنگونه که از خط مشی کلی هیئت تحریریه نشریه بر می آید، ظاهرا مخاطبین اصلی این نشریه کسانی هستند که سیستان و مردمان اش را دست پائین گرفته اند؛ تلاش برای رفع سوء تفاهمات اقدامی است فرخنده، باری ما نباید در این رویه در جا بزنیم . سیستان افتخارات زیادی داشته است، این درست؛ اما آیا سیستان حال حاضر نیز همان چیزی است که گذشته با شکوهش را شایسته باشد؟ می خواهم بگویم یک نشریه موفق، نشریه ای است که روند انتقادی اش را حفظ کند نه اینکه مشکلات مخاطبین اش را ندید گرفته یک لعاب پر زرق و برق بر آن بپوشاند . به عنوان مثال در شماره دوم نشریه، تالاب هامون به همراه امکانات اش معرفی شد؛ بر هر سیستانی مشخص است که وضعیت این تالاب اکنون در شرایط بحرانی به سر می برد (مانند بسیاری دیگر از مختصات اش) ! بر ماست که رویه انتقادی خود را به نحو احسن ایفاء کنیم .


- تعدادی از متون درج شده در نشریه کپی برداری از سایت های گوناگون بوده و هیچ گونه منبعی نیز در کنار آنها درج نشده؛ از دوستان تقاضا دارم نسبت به درج منابع مطالب شان اهتمام جدی داشته باشند تا هم مؤلفین چنین متونی به سر ذوق آمده و هم ما مطالب مستند و علمی را در معرض دید مخاطبین خود قرار دهیم .
بولتن تحلیلی سیستانیان

Zabax.blogfa.com
نيمروز
*** در حال رشد ***
*** در حال رشد ***
پست: 8
تاریخ عضویت: شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۰, ۱۰:۰۶ ب.ظ

Re: نشریه نیمروز

پست خوانده نشده توسط نيمروز »

سپاس از حامد عزيز از دقت نظر خوبشون ، بنده به شخصه وقتي مطالب شمارو ميخونم بسيار خرسند ميشم چون واقعا زيبا مينويسيد.
در رابطه با نكات ارزنده ايي كه بيان كرديد بايد بگم نشريه نيمروز بصورت ويزه نامه و ضميمه روزنامه گلستان نو چاپ ميشه و قراره به معرفي فرهنگ و مشكلات سيستان بپردازه و روزنامه گلستان نو اعلام كرده همه اقوام ايراني ميتونن مطالبشونو بيارن و در اين روزنامه چاپ بشه.
اما همنطور كه بيان كرديد هدف اصلي و بنيادي نيمروز تلاش برای رفع سوء تفاهماته و ما در چاپ هاي آينده به دنبال اين هستيم كه از حالت رونوشت برداري از مطالب ديكران خارج شده و در كنار معرفي آداب و رسوم سيستان به بيان مشكلاتي كه گريبان سيستانو گرفته بپردازيم چون چه بخواهيم چه نخواهيم اين مشكلات و جود داره و ما نيمتونيم ازش فرار كنيم . تو چاپ اول ما كاملا به معرفي سيستان پرداختيم چون واقعا نياز بود چرا كه بسياري از هموطنان و مخصوصا سيستانيان شناختي از سيستان نداشتن و اين موضوع باعث شد كه ما كاملا به اين موارد بپردازيم اما همونطور كه گفتم روند به اين شكل نيست و ما به جد دنبال بيان مشكلات هستيم مشكلاتي كه بر كسي پوشيده نيست اما اين محقق نميشه مگر با ياري دوستانيكه دستي در تحقيق و نوشتن دارن و ميتونن مطالب كارشناسي شده رو بيان كنن و براي هيئت تحريريه بفرستن و من دوباره از طرف عضو كوچكي از اين كانون از شما و ديگر دوستان محقق درخواست همكاري و همياري دارم تا اين روزنامرو ياري كنيد كه بتونه مطالبي در خور شايسته به چاپ برسونه .
آواتار کاربر
Goche Sisto
★★★ نورچشمی ★★★
★★★ نورچشمی ★★★
پست: 120
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۷, ۳:۰۴ ب.ظ
محل اقامت: Tehran / Sisatn
تماس:

Re: نشریه نیمروز

پست خوانده نشده توسط Goche Sisto »

من برای هر نوع همکاری در چنین تلاش های فرخنده ای آماده و پا در رکاب هستم؛ همیشه اما این را گفته ام که تنها مسئله ای که می تواند برای چنین خیزش هائی چالش بر انگیز خواهد بود دست گذاشتن بی مورد بر روی مسائل اختلاف بر انگیز سیاسی - مذهبی می باشد (چیزی که اگر بخواهیم صادق باشیم باید اعتراف کنیم در دو شماره نخستین این نشریه - هر چند موردی و گذری - شاهد اش بودیم) از این روی امیدوارم هیئت تحریریه این نشریه چنین مسئله ای را نیز مد نظر داشته باشد تا همه بتوانیم با هر طیف فکری در کنار هم در راه آبادانی فرهنگ و خاک دیار مان (سیستان به طور خاص و ایران به طور عام) گام بر داریم .

لطفا این مسئله را نیز تشریح کنید که چگونه می توانم مطالب ام را برای این نشریه ارسال نمایم .

سپاس بیکران از حرکت ستودنی شما .
بولتن تحلیلی سیستانیان

Zabax.blogfa.com
نيمروز
*** در حال رشد ***
*** در حال رشد ***
پست: 8
تاریخ عضویت: شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۰, ۱۰:۰۶ ب.ظ

Re: نشریه نیمروز

پست خوانده نشده توسط نيمروز »

با تشكر و درود از شما حامد عزيز
در مورد مسائل سياسي _ مذهبي بايد بگم به هيچ عنوان اين كانون همچين اهدافيو دنبال نميكنه و طبق دستوري كه مقرر شده به هيچ عنوان وارد اين مسائل نميشه چون فعاليت كانون فقط فرهنگيه و كاري به مسائل چالش برانگيز نداره و اگر در دو شماره اول چيزي هم به چشم خورده خيلي كمه و اينكه ما اصلا رو اين موارد كارنكرديم ونميكنيم واگر هم چيزي بوده سهوي بوده.
اما شما ميتونيد مارو از طريق ايميل ، تلفن ، فكس ، وبلاگ ياري كنيد . بازهم از همكاري صميمانتون تقدير وتشكر ميكنم و اميدوارم ساير دوستان هم مارو ياري كنند.
ايميل: nimruz@yahoo.com
تلفن: 09111772048
فكس: 01714411128
وبلاگ:www.nimrouz.persianblog.ir
آدرس: گرگان - خيابان زنگيان - كوچه وحدت 4 - پلاك 626
ارسال پست

بازگشت به “اخبار استان سیستان و بلوچستان”